Krångligt och trevligt...

Hej svejs i lingonskogen!!

Ja ni som känner mig riktigt bra, ser på texten att jag mår mycket bättre än på väldigt länge.. Min energi är på väg tillbaka och det tack vare en tjej jag kursat med.. Fick lite tips av henne, sedan var det kirrat.. Jag blir bättre och bättre för var dag. jippi, det var längesedan jag kände mig så här glad.. Och full av energi, men nu vet jag hur jag ska göra för att stå emot de här människorna som tar min energi.. dom är sååå jobbiga..

Måste bara lägga in ett kort på lillan och gammén, dom är så söta tillsammans...



Hur det ska gå för lillan när våran gammelkatt inte finns mer, det vet i sjutton.. Hon är hos honom så fort hon får chansen.. Det är hennes bäste vän..

På jobbet hade vi en mycket trevlig tillställning direkt efter avslutat arbete.. Och vad jag förstod så var det allas våran Trond som stod för det..



När denne man kommer in i ett rum, ja då blir det många glada skratt.. Han är fantastisk på att få folk att skratta.. Det är trevligt att se honom på morgonen med, hela dagen blir så bra, eller bara höra han på radion under dagen.. man ler resten av den dagen.. :D
Ja, vad gjorde han då, jo... Grillen sattes igång och sedan var det lite hamburgegrillning ute.. Det var fantastiskt trevligt..
Några som jag tror tyckte det det var trevligt var Malin och Linn.. Också härliga människor..



Bakom där ser ni grillmästaren Pontus..
Fler som fanns med på denna enkla men trevliga tillställning var..



Så här borde vi göra oftare. Man står och slöpratar med varandra lite direkt efter jobbet, mycket behagligt och kan vara väldigt givande..

själv har jag under dagen haft en av de svåraste uppgifterna på väldigt länge.. :) Jag fick upp en kille på toppen där jag stod som inte kunde stå på skidor knappt, och inte bara det han kunde knapphändig svenska.. det visar sig efter mycket om och men att denna kille pluggar i Sverige, men är från Sudan.. varit i Sverige i ett år och har troligen inte sett så mycket snö tidigare..
Jag försökte länge och väl att få ur honom vart han ville och till slut fick jag reda på vart, han ville till sin kompis.. sagt och gjort, han ringde till sin kompis och jag fick telefonen (jag som inte får prata i telefon på jobbet), det visar sig att det var en av ledarna och han var i Särna, på sjukstugan med en annan elev.. Tyvärr sa jag, vi kan inte skjusa dig till Särna, men han ville bara till sin kompis.. Efter ett andra telefonsamtal (herregud, nu får jag väl en varning), så kom jag och hans kompis fram till att skicka honom till deras hem.. sagt och gjort, skotergubbe, som gör allt (Christoffer) kom dit och hämtade honom och jag trot det gick bra tillslut. Men det tog säkert en halvtimme att få fram vart han skulle.. Men killen var trevlig..
men som han sjönk ihop på avstigningen så är jag glad att han inte trillade av skotern på väg hem..
Dom är för underbara våra gäster..

Tack för idag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0