Stillestånd...

Hej igen..

Nu var det ett tag sedan jag skrev.. sist skrev jag ju om matrevulotionen och det var ju bara om den boken..
Har precis kommit hem från en liten åktur med gubben och vi lyckades se tre tjädertuppar som spelade rejält och 3 tjäderhonor, fem älgar, ett rådjur och en storspov. Trevligt att se..
Det händer nog mycket i skogen nu, så framåt sommaren blir det nog kul att åka runt och se alla djurungar.. Det får mig att tänka på en grej vi var med om förra sommaren.. När vi var ute och åkte som vi gjorde idag, så helt plötsligt så kom det ut en liten tjäderhona med följe.. Honan gick rakt ut i vägen när vi kom och där stod hon.. Det var bara att stanna.. När hennes små ungar gått förbi och över vägen, ja då gick hon med.. Glömmer det aldrig.. Hon var rena polisen... :)


Den ena Tjädertuppen vi såg

För någon dag sedan så såg vi en orm, först trodde vi att det var en pinne, men det visade sig att denna pinne rörde på sig.. :)



inatt fick jag feber, kändes som om hjärtat var på väg ur kroppen på mig, jag visste inte om jag skulle våga somna, inte fö att jag är rädd att dö, men jag vill inte ännu.. Jag överlevde som ni märker.. :D... Jag var nästan tvungen att väcka min alskade man i sin djupa fina sömn när jag skulle upp för att gå till toletten.. Kände mig lite vinglig och yr.. det visade att termometern stod på 39,9 grader, kanske inte konstigt att jag mådde som jag gjorde..

Förra helgen spelade vi i Bollnäsmixen, jädrans vad kul det var.. det börjar redan kvällen innan vi ska spela.. Vi åker och bosätter oss på ett hotell med våra spelarkompisar..



Här sitter vi på deras rum och har en trevlig stund, innan vi skulle gå ner och äta i matsalen..
Vi åt en god middag med efterrätt och någon go drink efteråt..
Den här gången vart det inte ullt så bra urladdning åt vissa som det var när vi skulle spela DM i bowling i Borlänge.. det kanske var synd.. ;-) Just nu ligger vi 34:a.. Vi slog våra spelarkompisar och ick ligga på finalplats i hela 2 timmar.. :D

Nu till det mindre roliga.. Undervåningen på detta hus.. :( Jösses säger jag, vart ska detta sluta och vad kommer försäkringen att ta.. Tur att husets tak inte ligger i markhöjd ännu.. :) till och med isoleringen till ytterväggen har varit blöt.. Halva undervåninggen är borta kan man säga, dom hotar med att ta trappen med. Ha ha ha, man kan ju skratta för mindre.. Man kanske borde ha fest nu när man har cementgolv.. :)


Våran snart ej befintliga tvättstuga, golvet kommer nog också att ryka..


Vårat ganska nyrenoverade vardagsrum.. Ha ha ha, nu finns det nästan inget kvar av det och enbart cementgolv att gå på...

Hallen är ju fortfarande halv och även den cementgolv..
Nu väntar vi på att örsäkringsgubben ska komma hit och titta och vi ska å reda på vad dom tar och vad vi måste göra själv, för alltid finns det ju lite om och men i dessa försäkringar.. Men att hela undervåningen kommer att vara kliniskt ren om en snar framtid, det är helt säkert.. För detta måste göras, annars står nog taket i samma höjd som marken snart..
Vi som renoverade vårat sovrum ör ett år sedan.. :(

och så vill jag ge en skön bild på slutet, en som tar upp en hel tvåsittssofa för sig själv..


En trött liten gubbe som sover djupt..
Sov gott med er allesammans...


Kommentarer
Postat av: Bell-Eve

Fy fan att det skulle vara så illa med vattenskadan :(. Trist.. Och så är ormar äckliga :p

2011-05-14 @ 23:41:54
URL: http://belleve.blogg.se/
Postat av: Eva A. Johansson

Det var värre än vi trodde, men vi hoppas det blir bra så småningom.. Vi satt i bilen när vi såg ormen..

2011-05-14 @ 23:58:21
URL: http://alternativaliljan.blogg.se/
Postat av: maria j

Oj oj stackars er Eva! med huset menar jag, vilken grej! Ni har inte mått dåligt eller så? vattenskadan måste ju ha pågått ett tag menar jag...

Hoppas det går bra, det blir ju nyrenoverat iallafall...

2011-05-15 @ 13:31:30
Postat av: Eva

Lider verkligen med er...fy f-n vilket elände! Hoppas verkligen ni får den hjälp ni behöver...försärkringsbolag är inte att leka med;)

Nä, tack vill inte ha nå mer skrot när jag äntligen blivit av med mitt!:)

2011-05-15 @ 13:46:54
URL: http://chawah.blogg.se/
Postat av: Eva A. Johansson

Maria J: ¨jag kan inte säga att jag har mått sådär dåligt, men gubben har ju andats genom bricanylen i några år.. Men man förknippade ju inte det med det, men nu gör jag det.

Katterna har ju gått runt och markerat på dessa blöta ställen så dom har kännt, men vi har bannat dom istället..



Eva: ja vi håller tummarna att försäkringsbolaget är snällt nu, men med våran tur så krävs det några hundra tusen från banken för att få till skadan på ytterväggen.. Men vi hoppas han snart kommer hit..



Jag kommer att lägga ut nya bilder så fort det händer något...

2011-05-15 @ 17:38:00
URL: http://alternativaliljan.blogg.se/
Postat av: Eva

Japp...nu är det nästan tomt i garderoberna!;) Nä då, har så jag klarar mej ändå..det kan ju betyda att det var för mycket från början.

Visst är de vita skorna snygga!!! Har jag skickat efter någonstans...har sån tur att jag kan beställa skor och de passar så gott som alltid.

Ha en bra fredagkväll!

2011-05-20 @ 18:28:34
URL: http://chawah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0