Roten...

En sak har slagit mig, jag känner mig utnyttjad ibland. Mitt eget fel naturligtis som hjäper människor jag tycker om, utan att ta betalt ibland. men det är svårt att dra gränsen bland till vilka man kan hjälpa i den vänskapliga kretsen. Jag önskar bara att en del, inte blev så kalla mot mig efteråt. det irriterar mig att jag inte sett det före, så hade dom fått betala. :) ja ja, nog om detta.
 
 
 
 
 Så här ser mina bowlingklot ut. Trodde nästan inte att jag skulle använda dom något mer, men jag har använt dom mer nu än på hela förra året. Och med tanke på hur längesedan jag var och spelade innan, tycker jag det går skapligt för mig. :) Vi var till Maserhallen och spelade i helgen, två matcher på varandra. Helt sut blev man. 8 serier när man inte spelat på länge, är tufft. :)
 
Jag slås ibland av att jag undrar var roten ligger i att människan inte kan acceptera att vi är olika. Tänker på det här med maten, blir arg över att man hela tiden måste försvara det man äter. Om jag nu är en köttätare, låt mig vara det. Ingen ska behöva se ner på mig för det.
Vi är olika som människor, borde inte vi då reagera olika på samma typ av mat? Vegetarisk, det är verkligen inte min grej. Grönsaker bönor och linser. Nästan så min kropp slår knut på sig själv när den hör orden bara. Medans en annan person kanske mår hur bra som helst med denna kost.
 
Jag försöker att i största möjliga mån, köpa mitt kött från sverige, eftersom jag tror att detta kött är mer ekologiskt än många andra ekologiska köttsorter från utlandet. Jag föröker så gott jag kan. Som tur är, har jag lite älg hemma nu och det anser jag vara mycket bra kött. 
Även det gröna till maten eller fruktsallade försöker jag köpa svenskt.Nu finns ju inte all frukt i Sverige, så det är helt omöjligt ibland. samtidigt så tänker jag att jag kanske inte borde ha det, när det inte finns i vår egen fauna. Lite tankar och funderingar.
 
Var rädd om dig och naturen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0