Snart vänder det......

Hallo allihopa!!

Nu var det så där längesedan sist igen. Trots att ag tycker om att skriva så blir det inte av.. Huset tar alldeles för mycet tid och så pendlar vi mellan Idre och edsbyn ganska mycket just nu.. Min mans faster har dött och det är en del att stå i..
Min kost har verkligen fått stå över denna sommar.. Herregud, när jag börja med den igen. jga försöker allt vad jag kan, men det slinker ner någon onyttig sak då och då.. :( Men jag hoppas kunna ta tag i detta än en gång nu till hösten..
Jag har bett min kusin om ett program på gymmet, änner att jag vill göra det nu.. Hade tänkt spela mer bowling, badminton och så hade jag tänkt börja jogga lite i sommar.. Men sjutton heller.. Min vänstra fot fick för sig att nu ska vi göra ont och har så gjort i sju veckor nu.. Så min man har sagt till på skarpen nu att jag måste gå till dom där vitklädda människorna på vårdcentralen.. sagt och gjort, ska dit i morgon.. Ni som känner mig väl, ni vet att jag inte går dit så ofta.. ;)

Hur går det med huset då?? Jo, firman som håller på med undervåningen har semester denna veca ut, sedan hoppas jag att det kommer att hända saker.. Innan dom gick på semester tog dom ju ut golvet i tvättstugan, så det ser ut så här nu..




Detta är tvättstugegolvet och det var meningen att det inte skulle bort, men dom sa att det var det värsta golvet av allihopa..

Utanför huset så har dom bett verandan ta semester, så den fick en liten flygfärd för några veckor sedan.. Man kan säga att den tog en liten semster.. :)



Det här skedde precis innan Idre Yran då vi skulle ut och ha lite kul.. Ha ha ha.. Jag och min svägerska funderade på säkerhetssele ett tag för att ta sig över eftersom det till en början bara fanns en liten väg att gå på när man skulle över till huset..





som tur är blev den dubbelt så bred så det gick bra att ta sig över, men nu längtar jag efter min veranda och önskar att den kunde komma tillbaka från semestern.. ;)
Men dom lär väl få gräva igen först. Nu har i allafall gubben varit jätteduktig på SIN semester att han bonat om huset så nu ser det ut som om det kommer att bli riktigt varmt i vinter..



ska bli riktit intressant i vinter, nu luft nere i undervåning och en bättre isolering.. Man känner ju redan nu att det luften är helt annorlunda.. Det ska bli spännande..

Inget ont som har något gott med sig, brukar man ju säga.. Och det stämmer väl... Nu har vi kastat en del grejer och vi vet nu hur vi ska möblera som vi tror det kommer att bli bra och bäst..

Lite kort från Idre yran kommer här..



Eva min svägerska (fint namn hon har va.. :) och hennes dotter sitter och väntar på lite uppvisning av crosscyklar med lite konster.. Ja självklart är det chaufförerna som utför konsterna inte cyklarna.. 



Lite trevlig före yran.. Ja jag hade lite svårt att kommunicera, eftersom min röst var helt borta.. det kan ju bli lite tråkigt, men jag kan i allfall lyssna och skratta åt alla.. ;)

Det tråkigaste i det här med uppgrävningen av husets grund. Är att jag måste gå in på grannens tomt, för att sedan ta mig in på min egen baksida av tomten, för att ta mig in i tvättstugan.. Jag har ju fortfarande ingen trapp inne.. Det är tur man har snälla grannar.. dom har varit snäll hela tiden..

Tack och hej från mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0