Dom säger äntligen...

Nu har vi äntligen öppnat upp till nedervåningen och jag kan bara säga att vi hade tre små odjur som vart överlyckliga.. :) Första kvällen var det race i trappen, dom hade så himla kul..



sedan är det gott att få ligga och slumra i trappen, ÄNTLIGEN!! Nu behöver dom inte sova på varandra.. Det är skönt för matte och husse med, huset blev så stort när dörren ner till undervåningen togs bort.. Nu är det bara möblerna som ska ner snart..

Vi väntar på att elektrikern ska komma och vi hoppas han kommer snart, för nu är det bara hans arbete som gör att vi inte kan bli klar.. Så vi väntar lite till.. :)



Här ser man ut i hallen, jag står inne i rummet där trappen är. Det blir så himla bra..



Inne i hallen.. Det blir såå vackert när dom vita detaljerna som lister kommer upp, färgern vi valt är faktiskt inte helt fel..



Även här har vi satt upp katthörn, för att bespara hörnen från en del klor.. Det vore ju synd nu när det börjar bli så fint..



Lillan är jätteduktig att använda klöshörnen.. det har hon varit sedan hon var liten.. Men när hon var riktigt liten så drog hon upp sig själv och helt plötsligt var hon högst upp i hörnet..

Nu ska det snart möbleras, och jag väntar med spänning på hur det ska bli..



Glädjen är enorm att äntligen få ligga i trappen, medan en del inte väljer den varianten.. Utan tror sig vara borta helt genom att lägga sig:



Just det i, i en kartong. Och det är troligen ingen som ser henne.. :)



Så här såg det ut för några dagar sedan, visst var det vackert?? Men nu är det bara ishalka ute..
Huset är ganska fint, förutom färgen, det ska ju vara rött med vita knutar..



Undrar om det är den här utsikten som gör att taxeringsvärdet på husen efter denna gata blir så höga.. Jag får gå nästan 50 meter för att få den..
Jag gjorde mig dum en gång och ringde till skattmyndigheterna en gång och frågade varför det var så olika taxeringsvärderna och varför vi hade så högt.. Jag fick till svar att jag bodde på Idres beverly hills.. Jahaja, tänkte jag, min vanliga tur.. :)



Detta är en ny underbar hobby.. Encausting art.. Jösse vad kul jag ska ha nu..

som avslut vill jag bara lägga in en bild som visar hur lugnt det känns inne i ett av våra nya rum, och hur fint det blir..



Ha det så bra..

Kommentarer
Postat av: Eva

Det där kan ni vara nöjda med! Så snyggt! Längtar till att se det på "riktigt"!

Ha en bra andra advent!



2011-12-02 @ 15:58:37
URL: http://chawah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0