Stänga påsen

Ett år har gått och det är dax att knyta ihop påsen. Ett helt år..... Tror inte det är sant, jag började nyss på kursen och kände mig helt borta och fattade ingenting. :) Men ett helt år har gått och jag har lärt mig massor, både av mina egna upplevelser och mina kurskamraters upplevelser. ag har hittat saker om mig själv, jag inte troddde fanns. Jag känner mig starkare än på länge.
Minns det första samtalet vi hade i kursen på det shamanska viset. Det var tufft, där dök det upp saker som jag inte trodde om mig själv.. Men det har samtidigt hjälpt mig att ta en del beslut efter det. Jag minns det som igår, jag satt fastlänkad med min kamrat och vi kom inte loss från varandra. Våran lärare ropade på oss och vi försökte, men det gick inte. Till slut kunde vi släppa varandra. det var den första starka upplevelsen jag har från kursen.
 
 
Då började vi i den svarta perioden och nu har vi bara den blåa kvar. I den silvriga delen, fick jag mången klarhet och örjade fatta vad jag skulle göra. I den vita, fick vi göra något som ag älskat i hela mitt liv. Skriva saga, fast denna gång med tre kort som skule kännas in och skrivas efter. Och så hade jag bara tre minuter per kort. Jag kan lova att pennan glödde. :) 
När jag läste sagan, så handlade den om mig själv och den var stark. När jag läste den för mina karamter, förstod jag att jag var på rätt väg.
 
Trumresor görs nästan varje träff och det är också underbart sätt att finna saker på. 
 
 
I det gröna området kommer jag faktiskt inte ihåg om något hände i mig själv. Men i det röda, då fick jag tillbaka en del av min kraft som jag tappat på vägen någonstans. det var en kraftfull cermoni kan jag lova. För mig själv, kom ag mer och mer till klarhet, att jag nu var på rätt väg. 
I det guldiga området kom sommaren, dock lite regnig detta år. Men jag vet att jag var till en av mina trevliga kursare och byggde trumman du kan se ovanför. När jag spelar på den, händer det härliga grejer. :)
Nu är vi i det gula området och här hittade jag ännu mer saker om mig själv, jag inte visste om. Man kan säga att denna kurs har påverkat mig otroligt mycket, men nu är det bara denna blåa de kvar av första året, tiden har gått fort. Många skratt, många tårar, många tankar, många funderingar har det varit.
 
Nu är det dax att att förbereda sig för året då själva prästinneträningen kommer. :) Min lärare har faktiskt erbjudit mig den, så det här ska bli spännande. Hoppas ni hänger med och följer på den resan. Jag kommer troligen att göra en ny fb sida till det och byta företagsnamn tills dess. Ha det gött allihopa i världen. Ni är ju alla med i samma väv. Kramis
 
Lånad bild.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0