Ordet häxa..

Det är så synd att ordet häxa förknippas med dåliga saker många gånger. För vad är en person som kallas häxa egentligen?
För mig är det en kvinna som är klok och vis, hon är av naturen en trygg kvinna och kan nog uppfattas som en väldigt stark kvinna. Skulle tro att många tycker det är jobbigt med en sådan kvinna, för hon är stark i sig själv. Det var väl därför dom brändes.
 
Personligen tror jag att dom som brändes för flera hundra år sedan och kallades häxor, dom gjorde samma saker som vi gör idag. Dom använde sig av naturen för att göra människor friska, djuren frisk och kanske en och annan medicin som stoppades i någon väns ficka. Dom var helt säkert en del av naturen på ett helt annat sätt än många runtomkring. så dessa kvinnor blev farliga. :) Spådde gjorde dom helt säkert. :)
 
Lånad bild
 
Farliga är väl det minsa vi, i allafall dom flesta av oss. :) Häxa för mig, är inget skällsord. Det är en del av mig. Och inte är jag farlig heller och inte någon annan av mina häxsystrar med. Och jag healar, kör akupunktur m.m. jag håller på att lära mig spå i olika saker och det är skitkul. att spå i olika saker, det har jag velat länge, det har funnits hos mig länge, men jag har inte vetat hur jag ska göra. :) så snart är det dax att träna på folk. :)
Nä, jag är en stolt häxa och det är jag rätt säker på att mina systrar är med. :)
 
Ha det gott! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0