Sommar.......... Äntligen..

Ja, kan du tänka dig. Jag längtar efter sommaren.. kan ju bero på att det har varit lite dåligt med den där värmen man behöver liten dos av. Min man säger att nu ängtar tilloch med frugan efter solen och sommaren, då har det gått långt. :)
Det har varit kalla vindar och minusgrader ända in i juni.. Brrr....
 
Jag jobbade en lång säsong på fjället i år, vi slutade den 3:dje maj. Och jag har sällan skådat sådan vacker säsongsavslutning.. Hoppas jag får vara med och öppna tidigt också. :) Jag gillar att jobba där, men har faktiskt valt nu att troligen ha det på halvtid och ett annat på halvtid. ska bli spännande.
 
Men det som är riktig kul och spännande är kursen jag går på. Jösses vad det händer saker med mig själv. hoppas man snart har gått igenom sig själv nu att man kan börja landa.. :) En sak är dock säker.. Det är att jag alltid längtat efter detta, men jag ville inte bli präst, så då la jag det på hyllan. Men nu fann jag detta och det är detta jag längtat efter.
Att följa årstiderna på detta sätt, gör att man blir mer medveten om skiftningarna i naturen. Är helt underbart..
Här har vi årstidsbordet/altaret som representerar Freja och Frej.. Härlig tid har det varit. :) 
Första året har snart gått och tiden har gått fort. Jag kan säga att denna kurs är ba att gå om man bara vill hitta sina skuggor och göra dom till vänner. ;) så har det varit för mig i allafall.. En spännande resa och jag har några träffar kvar..
 
Vi fick ju en liten underbar liten katt som hette Nancy när hon kom till oss, vi har döpt om henne till Saga, det passar henne bättre tycker vi.. Hon är en sådan underbar katt, som hela tiden söker bekräftelse. Hon får mycket av oss.. hon pratar med oss och vill vara nära oss nuförtiden.. Det har hänt mycket dessa månader med denna lilla kattfröken.
Det känns som om hon trivs här och jag hoppas det fortsätter så.. :) 
 
Nu är det dax snart att byta skepnad på årstidsbordet/altaret till guldigt och lite rött.. Hoppas jag finner något sådant. :)
 
ha det gott där ute... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0