Chaffis med dåligt minne????

Ett gott skratt föränger livet säger dom ju.. I söndags fick jag ett sådant..
Efter vårat morgonmöte på jobbet så får vi skoterskjus ut av dom skoterburna arbetskollegorna. Och vi åker i kälkar som några är gjorda för att transportera folk i, men den här kälken var inte den bästa att åka i, eftersom man får stå på knä hela vägen ut.. Jag väntade in skoterchaffisen och la i mina grejer i skotern och vattendunken.. Chaffisen kom tillbaka och satte sig på skotern, startade den och drog iväg.. Där stod jag kvar eftersom jag inte hade hunnit hoppa i den där sköna kälken.. ;)
Jag försökte få kontakt, men chaffisen fortsatte dra iväg, men upptäckte att det fattades något efter ett tiotal meter. Hon som satt på skoter höll på att garva ihjäl sig och likaså en annan skoterchaffis.. Själv tänkte jag, jaha ja, det är en sådan dag och skrattade gott jag med..

När det var kväller på jobbet, efter så där ca 9 timmar, så blåste det upp som sjutton, ja faktiskt, det blåste 17 meter i sekunden ;)... Den här gången kom våran chaffis ihåg att jag skulle med hem också.. :)



Så här lugnt och fint var det på morgonen i söndags, var bara tvungen att ta ett kort..



Så här såg det ut när vi stängde för dagen.. Det hade varit lite till och från hela dagen, men just precis innan vi stängde då drog snöstormen in... Snön kom vågrätt.. :)



Skoterskjusen på ingång, den här gången vart jag inte bortglömd.. :)

Det var i söndags allt detta..
På måndagen gjorde jag och min kära man en tur neråti Dalarna.. Vi skulle till Borlänge och köpa oss nya bowlingklot, spännande eftersom jag skulle få ett som gick lite annorlunda mot för det jag har och det är tyngre än mitt gamla..
På vägen ner så stannar vi till hos min frissa i Orsa och jag får mig en ny frisyr, hur skönt som helst att klippa av sig pälsmössan jag hade på huvet..

Efter det åkte vi och hämtade min mor och så for vi till Borlänge för att köpa nya klot.. Man blir som barn på nytt när det dax.. :)
Våra nya leksaker ser ut på detta vis..



Detta är Lars klot, inte lika fint som mitt.. :)



Mitt klot, 14 pund och en liten annan gång än det gamla, så nu gäller det att hitta spelet för detta klot..
På vägen hem stannade vi till i Orsa och tog oss ett par timmar på bowlingbanorna där, måste ju testa det nya vi fått.. ;)
Man kan säga att det blev en hel dag i bowlingens tecken.. Men kul var det..

Ha en bra dag..

Kommentarer
Postat av: Eva

Aha...så det blir att leka kasta boll nu då?;)

2011-03-29 @ 20:36:06
URL: http://chawah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0