Flyttat, nästan klar och breda....

Tänk att nu har jag flyttat!! Jag har äntligen fått flytta hemifrån.. :) alltså det är min firma som har flyttat ner på Glimten på byn.. Dom ville ha mig där och jag tackade ja naturligtvis.. Så nu behöver man inte åka ända hem till mig för att få behandling, utan "bara" komma ner på byn.. Det känns så skönt.. Bemötandet jag fått där nere hos dom, av både personal och dom som är där och behöver stöd och hjälp, har varit helt fantastiskt.. det känns verkligen bra.. under julskyltningen ska vi ha öppet hus..

I undervåningen händer det lite saker.. Gubben är otroligt duktig, tycker jag.. För jag hade nog lindat in mig i alla tapeter som är.. ;) Och listerna har börjat komma upp, så nu är det nog inte långt kvar.. Yes!!
Eva (min svägerska) och mina svärisar var här uppe i veckan och tittade.. Jag tror nog att dom också tyckte det började bli fint.. Eva tog tilloch med kort på ett av våra golv.. :)



såhär ser toaletten ut nuförtiden.. Nu väntar vi bara på att elektrikern ska koppla in golvvärmen. Därinne ska man nog kunna sitta någon gång.. :)



Här ser man hur golvet och tapeten blir tillsammans inne i vardagsrummet.. Och så blir det vita lister till det.. Jag tror det blir snyggt..



Tvättstugan är nu helt klar och jag känner att det är verkligen rätt färg inne där.. Färgen ger mig ett sådant lugn när jag kommer in.. Inte blev det helt fel till golvet heller.. Men jag kan säga att det skapar reaktioner med den här färgen.. En del gillar den och endel tycker nog att jag varit lite väl wild and crazy.. Men ska man inte vara det?? :)



Här är väggen som kommer upp mellan vardagsrum och kaminrummet.. Just i kaminrummet tänker vi ju ha varåt kontor och så planerar vi för att katterna ska kunna ha lite lekrum.. så det kommer att bli lite kattanpassat där nere också.. Men det är ju nästan uppe i taket, eftersom katter gillar att vara högt upp..



Det här rummet blir så fatastiskt fint.. Färgerna är klockrena.. Jag längtar tills vi kan flytta ner dit... :) kommer nog att sova gott där... :)



Vita lister till det här blir också skitsnyggt.. Detta är trappdelen.. Jag tror inte att vi behöver bli missnöjda någonstans.. Det börjar kännas bra nu..

det börjar kännas som om det snart är dax att flytta ner lite saker.. Äntligen börjar vi få ett hus att bo i och inte en etta med kokvrå.. :)

Husse och Musse bakade igår.. Jag vet inte, men Musse har blivit mer pratig, kelen och vill vara med hela tiden nuförtiden. Och det visade han igår.. :) Han blev det efter Jesper dog. Och Tissla har också börjat hitta tillbaka till livet. Hon pratar och vill vara med oss igen..



Vad gör du husse, är det gott??

Musse och Kajsa bredde ut sig i soffan häromdagen..



Undrar var vi ska sitta.. Ha ha ha..

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Bror min är dutti han! Ser fram mot vår altan till sommaren!;)

Ni får det så underbart snyggt!

Kram!

2011-11-10 @ 08:10:16
URL: http://chawah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0