Äntligen...

Hejsvejs i lingonskogen!!

I torsdags var jag nere i Mora en vända och hälsade på min en vän.. Jag har inte så många, men dom jag har, är fantastiska.. :)
Som ni vet så släktforskar jag och jag har lyckats hitta några intressanta människor.. En kvinna vill jag bara ha kort på, måste se hur hon ser ut.. Jag vet bara inte hur jag ska lyckas med det.. Jag får hoppas pappa har något i albumen som han har hemma.. Hon är på något konstigt vis väldigt intressant, jag har ju aldrig träffat henne..
Men i Mora så var jag till kyrkogården och letade efter en grav som jag tror är en anfader till mig, också en väldigt intressant person. Han dog för väldigt längesedan, hela 62 år sedan.. Trodde inte att graven skulle finnas kvar, men är det hans grav vi hittat, ja då har jag tur kan man säga.. Gravarna på just den delen han ligger är kulturklassad av länsstyrelsen och får ej röras.. Så den kommer att finnas ett tag till.. ;)

Hemma går det framåt.. Jag har börjat spackla i fönstren och Lars har spacklat väggar och har faktiskt börjat tapetsera nu.. det blir så fint....



Detta är sovrummet, det som fattas är vita lister, jag känner att det här blir skitbra.. Helt klart.. Tapeten är av metallic... Det ska ju inte vara för ljust i ett sovrum tycker jag.. Man ska ju sova där.. :)

Och idag kom första snön.. Vilka STORA flingor det kom ett tag.. Inte ens katterna vill vara ute för länge nu.. :) Mamma får ha dom hemma mer nu.. ;)



Så här såg det ut på gården tidigare idag..

Tack ska ni ha, vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0