Dax för uppdatering...

Hej på er!!

Nu var det riktigt längesedan igen och jag fick en pik av min svägerska.. Hon talade om för mig att jag hade en blogg och hn tyckte nog jag skulle skriva i den.. ;)

Men det Äääääääär sååååååå svårt att slita sig från dom gamla och döda :), Dom krånglar fast dom är döda!! ;) Jag funderar på att göra en resa genom varje ställe, man kanske kan finna något nytt.. Jag har en kvinna som jag vill veta mer om.. Skulle jättegärna vilja ha ett kort på henne.. Skulle vilja veta mycket mer om henne, jag dras till henne hela tiden.

Annars här hemma går det faktiskt framåt.. det som skulle göras ute är klart nu.. Gubben har varit jätteduktig under sin semester..


Så här såg det ut innan han började med isodränet. När han började med det gick det fort.



Efter ett tag såg det ut så här och efter ytterliggare ett till tag, så blev det så här:



Under den här tiden stod allt i undervåningen still, dom hade semester och det ska dom väl få ha, även om JAG vill att det ska bli klart någon gång.
Men när dom kom tillbaka så satte dom igång med att byta syllarna som inte var allt för vackra..



Här har dom lyft upp huset med järnbalkar för att byta en syll och huset står faktiskt kvar.. :)



Här är en som är utbytt.. När alla syllar såg ut så här, vilken skillnad i luften det blev. Den blev torr och vad varmt det blev där nere med all isolering.. Ska bli spännande att se hur det kommer att bli i vinter. Men jag har svårt att tro att det ska bli sämre.. :)



Det här är en av syllarna somm dom kastade ut.. Inte vacker. Det kanske inte är så konstigt att vi har mått som vi gjort.. Katterna har talat om det på sitt vis att det inte varit bra och vi har inte lyssnat, utan vi har blivit arga på dom istället, är det inte typiskt människan??

Just nu blir det inte mer bilder, jag måste ladda kameran först, innan jag kan plocka ut fler.. :)

Men hoppas ni är med även nästa gång..

Kommentarer
Postat av: eva

Ser du...det gick ju bra! Ska följa "nybygget" hela vägen;)

2011-09-17 @ 16:29:48
URL: http://chawah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0