Resor

Tjillevipp!!
 
Dags att skriva lite igen då..
Sitter hemma just nu eftersom jag är sjukskriven och det pga ryggen, som ville ha ett litet ryggskott.. Jag som trodde det var över, men inte det nej. Men i morgon fredag ska jag gå och jobba hade jag tänkt mig, och jag hoppas ryggen ska fixa detta. Min kiropraktor, sa att mina muskler troligen var trötta oc inte orkade hålla emot.. Inte bra, det är några veckor kvar innan dom får vila. Så nu är det bara att hålla tummarna.
 
Helgen som varit, var vi och bowlade.. Men först var vi till Hagfors för att fixa lite nya klot.. Jösses vad kul det var, vilken kunskap och noggrannhet han hade som hjälpte oss.. Jag fick två helt nya klot, jag fick ett:
 
Det var riktigt kul att spela med, men det var lite svårare, eftersom min hand fick en liten annan fattning. Men kommer jag bara på det ordentligt, ska det nog bli riktigt bra.. För det är kul att spela med det.
Jag köpte även ett nytt spärrklot.
 
Jag fick dom färggladaste kloten..
Det var verkligen inte sista gången jag åkte ner dit för att köpa mig nya klot. det var en kul man som hjäpte oss..
 
Efter Hagfors, ja då bar det av till Sala, där det gick mindre bra med det nya klotet, men när jag började komma på hur jag skulle spela, började det gå bättre.
Inte nog med det, vi hamnade på en genväg, som verkligen blev en senväg.. Efteråt är det kul att kunna skratta åt det..
Efter tävlingen i sala åkte vi till Norberg för att övernatta.
Dagen därpå så tog vi ännu en genväg, en mysig sådan. Man kunde verkligen se hur byarna såg ut vid järntiden. det var verkligen som om vi hamnade på 1800talet och tidigare.. Men vi kunde inte stanna, vi var på väg till Malung för att spela dalatouren. Efter den tävlingen, då var det dax att åka hemmåt.. :)
 
resan vi gjorde i sommras med min far.. Vi åkte ner till Värmland då, för att kolla spåren efter våra förfäder. Den resan gjorde att jag längtar tillbaka till Värmland jag kände mig hemma där.. Jag vill tillbaka dit.. :)
 
Ha det gott, för det ska jag.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0