Utanförskap

Hej svejs!!
 
Nu var det riktigt längesedan.
Jag har varit lite osocial överallt.. Jag har funderat en hel del..
Men nu är jag tillbaka och mår riktigt bra.. det är till och med så bra att det är roligt att vara ute i trädgården och det är nog hundra år sedan jag tyckte det.. Men jag tror det beror lite på våra underbara grannar vi har..
 
På gården håller vi på med lite projekt som förhoppningsvis ska bli klart innan sommaren, känner jag gubben, så blir det klart innan midsommar.. det här är ju något han har kommit på och då får han fart under fötterna.. Men det är ju faktiskt en bra ide... För en gångs skull.. ;)
 
runden är i allafall gjord, tack vare ett företag här på byn..
 
Det blir nog förbaskat bra. Och med muren där så blir det toppen.. :)
 
Vi grillade i slogboden våran efter detta arbete inför muren och myste länge därute.. Måste känna hur det känns innan augusti när vi har våran årlige fest inför lappkastet.. För det blir ju även ett sådant i år som det ser ut..
 
Lite svårt att få fart på grillandet var det eftersom det gärna ville regna lite på eftermiddagen..
 
I maj, var vi ner till veterinären åter igen med våran gamla lilla dam.. Hon krampade några nätter, men det har gått över, så jag vet inte riktigt vad det var..
 
Hon är jätteduktig att åka il, även om det inte är hennes roligaste syssla..
 
Hon älskar att få mysa i solen.. Det är mycket roligare än att åka bil.. :)
 
 
MYSIGT att ligga  solen.. :)
Den senaste tiden har hon verkligen varit mattes.. Var jag än går, s är hon med mig.. När jag inte är hemma, då duger husse, men när jag kommer hem, då duger bara jag.. :)
 
Vi fick ju ett systembolag här i Idre i maj, trevligt.. det känns lite konstigt fortfarande att bara kunna åka på byn och handla något till middagen..
 
 
Min älskade man har en öl i handen från vårt na systembolag här i byn.. :)
 
Själv så har jag påbörjat en inre resa som kommer att vara både jobbig och rolig skulle jag tro.. Men spännande samtidigt.. Jag hoppas detta ska hälpa mig att förstå vissa saker som jag inte begriper i mitt liv.. :) Jag började resan igår.. :) Får se hur länge jag har råd att gå..
 
Jag har u varit lite deppad ett tag, men det har gått över, men jag funderar fortfarande var jag har människorna omkring mig. Vilka som är mina vänner, vilka som är bekant/kompisar... Jag funderar mycket på det, för jag känner att jag måste ha någon som jag kan prata med som förstår vad jag pratar om..
Jag känner mig utanför ibland, men ändå inte.. Jag vet inte hur jag ska förklara.. Jag är inte mobbad, men inte med heller känns det som.. Jag har förstått på flera, som är lika tokig som jag, att dom känner likadant, så jag är ju inte ensam om det.. VArför är det så krångligt ibland.. :)
 
Nähä, nu är det dax att avrunda detta blogginlägg och låta er njuta av det som är kvar av dagen..
Ha det, Eva

Kommentarer
Postat av: BelleBoo

Jag vet ju vad du pratar om, det vet du redan :). Hoppas att du får lite svar nu då, skulle vara spännande att genomgå det själv men det får väl bli en senare fråga.

Sv; Själsfränder tror jag också på ;).

2013-06-10 @ 13:56:16
URL: http://belleboo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0