Gnällspikar

Jag måste säga att jag blir förvånad över hur en del människor är/tänker. Men det är klart, jag har ju också konstiga funderingar.
Först, alla dessa alpinåkare som ska vara duktig. En del klubbar som vi kommer i kontakt med är hopplösa. Jag önskar att man inte bara lärde sig hur man ska köra och tekniken. Man borde få lära sig vett och etikett också. Det finns i vissa klubbar, tydligen en sport i att göra alla gäster plus liftskötare förbannad. Dom åker överallt utom där dom ska vara. Dom är värre än getter. undrar hur dom är på bortaplan, stackars jävlar.
nog om det, tänker inte gräma mig över det, det är ju inte jag som har dessa ungar.. :)
 
ja, ja, till dagens ämne som jag känner börjar bli riktigt aktuellt. Alla människor är ju unika, men en del är unika med att kunna gnälla mest tycker jag.
Jag vet av egen erfarenhet, att när man gnäller hela tiden, mår man inte bra. Antingen är det familjelivet, arbetet, eller så har man alldeles för trånga skor. I vilket som, måste man se över sin situation, göra något åt den. För dessa sura människor drar ner alla andra med till slut..
många som går runt och är sur, vet inte om det nästan. Dom har hamnat i ett ekorrhjul som personen inte tar sig ur. Många har jag märkt, säger att dom mår bra, men om man nu inte har några problem, varför hålla på att gnälla hela tiden? Är inte det dumt?
Jag har själv varit en gnällig gnällspik, men efter att jag började göra saker som jag tycker om, utbilda mig i saker jag gillar och börjat jobba med mig själv, har jag funnit vad som är viktigt för mig och det är inte att gnälla hela tiden, för det mår jag inte bra av. Jag har jobbat med mig själv mentalt och insett att jag har något som är unikt för mig. jag har kommit så långt att så fort jag hör någon som är nära mig börjar gnälla, slår mitt dövöra till. 
saker som händer på jobbet kan man sällan styra över, även om man skulle vilja ibland. För bara ett år sedan skulle jag velat förändra vissa saker, ja, jag vill fortfarande, men det är ju cheferna som bestämmer, så varför lägga sin energi på det och gå runt och gnälla.. Nej tack det får vara slut på det. Så snälla, gör något åt eran situation, så slipper jag bli sur också..
 
Vem kan bli sur med en sådan här härlig utsikt På jobbet?
ha det gott alla där ute..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0