Nervöst...

Var ute och lekte med trumman häomdagen igen. Han får följa med oftare och oftare. och det känns som om den blir gad av det. Och när jag känner att den blir glad av det, då blir jag glad med. Den skänker mig så mycket glädje. Man blir glad av att spela på den och jag är väldigt tacksam för min syster som hjälpte mig att göra den.
 
 
Tankarna far och flyger som vanligt, nu när jag ska börja år två på prästinneutbildningen, så börjar jag bli nervös. klarar jag det? Klart jag gö säger mitt inre i andra sekunden. som det ser ut, har jag en av mina underbara systrar med mig på resan + att jag får några nya. ska bli så spännande, hoppas inte min lärare blir missnöjd med mig bara. ;) Jag ska göra allt för att lära mig det jag behöver. Jag tror det är en hel del. Men jag längtar..
 
För ett år sedan, trodde jag mig inte tro på något, men gudinnan kom under detta år och visade sig. För mig känns det som att gudinnan är moder jord i olika skepnader för vilken tid på året vi är. trodde mig känna den växlande tiden på året, men jag kan lova, att innan denna kurs, visste jag inte hur det var. Månens olika faser, tänkte jag aldrig på förut. Energierna för varje årstid, växling på året. Nu känns det mer och jag börjar förstå mer av vad bönderna gått efter.
Jag ser fram emot år två nu... :)
 
Hade tänkt i sommar att vara ute lite mer i naturen, men har lyckats vara sjuk en del av sommaren, då det gått att vara ute... Men lite växter och lite oljor har jag gjort och lite underbara energier har jag fått.
 
 
 
 
slutligen.. Våra liv är ju ofta sammanflätade  och det kan man ju säga om naturen med. eller vad säger ni om denna bild?
Ha det gott..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0