Tillverka...

Tjenixen på er!
 
Som ni redan vet, så har jag snart gått klart första året på Frejas döttrars prästinneskola. Och det har verkligen hänt saker. Jag har tillverkat saker av både plagg och dricka. Helt otroligt, hur kan det ske så fort? Jag har ju hela tiden trott att jag aldrig tyckt om detta, men det gör jag ju. :)
 
 
Denna mantel har jag i stort sett, gjort klart nu. Den ska putsas lite och finlira lite på den. Detta skule jag inte ens ha tänkt på att göra för ett år sedan. Nejnej! Men nu har jag gjort det och är ganska nöjd faktiskt. Klänningen som jag ska ha snart, den har jag faktiskt överlåtit till en mycket god vän, för att hon både hade mönstret och ville. :) Det tackar vi för. :)
 
 
Här är det saft på gång, hittade ett kul recept, som jag bara var tvungen att testa. Så vifår se om några dagar hur det smakar. Safta och sylta och göra sådana saker, har jag velat länge, men det har aldrig kommit så långt så att jag gjort det.Men nu har jag gjort det och det är bara att invänta resultatet. Jag lovar, jag ska smaka den först, så ingen annan blir dålig. :) Vill ju inte ha det på mitt samvete. :)
 
Trumman som jag gjort, hjälpte mig Åsa på InreKraft i Hede med. Hon har ett lugnt sätt som gjorde att detta blev kul, trots mitt dåliga tålamod. :) trumman är en underbar sak, som verkligen ger lugn och harmoni. Hela mitt liv känns ugnt och harmoniskt just nu.
 
Har kommit på en ny ide.... Ska se om jag få till det under närmaste tiden. Och så ska jag satsa på att få till runpåsarna till runorna.
 
När vi åkte hem från kryssningen vi drog iväg på. Kom jag på mig själv att stirra på en svensk flagga. Har inte alltid tyckt den varit fin, men det gör jag nu. Jag tycker vår flagga är något vi ska vara stolt över. Kanske är det Sabaton som påverkar mig lite, deras texter har ju med Sverige att göra. :)
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0