Ett år sedan....

Tänk vad tiden går.. Fortfarande förstår jag inte att jag har kommit så långt som jag kommit. På ett helt år. :) för mig sett har jag kommit långt. :)
 
 
För cirka ett år sedan började min resa. Efter att ha fått detta visat till mig på olika sätt, började jag söka på det. Och när jag läste om det, kände jag att detta är vad jag vill. men ändå, så var det svårt att välja skola. Men det visade sig att det fanns bara en som jag kunde gå hos, eftersom denna skola hade shamansk inriktning. Men jag blev tvungen kände jag att åka dit och träffa läraren och ville gärna veta mer, vad jag gav mig in i. så jag bestämde tid med Ravenstar på hennes tempel Frejas GudinneTempel.
allt jag drömt om i hela mitt liv, kändes som om det fanns där. alla drämmar jag haft kom till mig igen. 
 
 
Ravenstar sa att det skulle kanske ta ett par timmar att gå igenom vad som fanns att säga, men jag måste ha varit en jobbig kund, det tog fyra timmar och då blev hon tvungen att åka. :) Men det ag fickk höra och lära mig då, kändes så rätt. Då var det bara att anmäla sig till kursen. :)
 
Det är nu snart ett år sedan jag började kursen, det har gått otroligt fort. Men mycket har hänt. Att gå denna kurs för sin egen utveckling har varit otroligt bra och nyttigt för mig.
Jag skrev att jag kommit långt under detta år och för mig personlig har det hänt mycket. Vissa saker har jag blivit starkare i, då tänker jag mentalt.men det har dykt upp saker jag aldrig trodde skulle dyka upp med. Jag skulle aldrig sy.
 
 
Nu har jag redan sytt fler saker än vad jag gjort på 40 år. Och det är ju kul.. :)
Jag har börjat skapa saker med händerna som aldrig förr och det ä fantastiskt kul. Även om ag har svårt att få till hur ibland, så brukar det lösa sig. :)
 
 
Det känns som om jag verkligen är på rätt väg och jag mår bra av detta. att leva i samklang med moder ord är helt underbart. Och varje gudinna vi lär oss ger en mig en utmaning varenda gång. Men det är kul. en del av de gamla traditionerna kommer nog att i framtiden se liiiite annorlunda ut, men absolut inte till det sämre. Jag mår bra i denna värld och kommer att fortsätta lära mig saker om detta, jag hoppas att jag ska kunna gå hela vägen och bli prästinna. det är något som jag längtar efter. 
ha det gott folket, så hörs vi.
 
Avslutar med denna vackra skapelse, som jag fick hjälp att göra, med en kurskamrat.. Tack ska du ha. 
Sist ag spelade på den på denna plats jag tagit kortet, hände det otroliga saker. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0